Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Byggnadsmaterial | 
| Kurskod | VBM011 | 
| Program | V och BI | 
| Antal registrerade på kursen | 97 | 
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 65 / 67% | 
| Antal män som svarat | 77 | 
| Antal kvinnor som svarat | 26 | 
| Antal godkända/andel av registrerade      | 75 / 77% | 
| Närvaro vid undervisningen |  | Andel av undervisningen | Antal | Andel |  | 0-30 % | 4 |    4 % |  | 30-70 % | 17 |   16 % |  | 70-100 % | 82 |   78 % |  
  | 
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
 | Svar | Antal | Andel |  | -100 | 1 |    1 % |  | -50 | 7 |    7 % |  |  +0 | 22 |   21 % |  | +50 | 42 |   40 % |  | +100 | 33 |   31 % |  
  |  | Missnöjda (<0) |   8 |   8 % |  | Neutrala (0) |  22 |  21 % |  | Nöjda (>0) |  75 |  71 % |  
  |  | Medelpoäng | +47 |   | Män | +49 |   | Kvinnor | +46 |  | LTH medelpoäng | +24 |  
  |   | 
Skalor
 | Poäng | 
|---|
| Skala | Kursen | LTH | 
|---|
| God undervisning |  +8 | -15 | 
| Tydliga mål |  +8 | +2 | 
| Förståelseinriktad examination | +22 | +2 | 
| Lämplig arbetsbelastning |  +7 | -24 | 
| Allmänna färdigheter | -15 | -9 | 
| Enskild fråga: |  |  | 
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +63 |  | 
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
CEQ innehåller flera frågor som inte är relevanta för kursen (1 ex: "..kommunicera skriftligt"). 
Resultat från den egna op. utvärderingen verkar ung. överensstämma med resultat från CEQ. 
Resultat från op. utv: Förel: 4,19. Gästförel: 3,95. Räkneövn: 3,60. Lab. Hållf: 4,15. Lab. Fysik.egenskaper: 3,86. Lab Betong: 4,39. Kurslitt: 3,79. Har kursmålen nåtts: 3,64.
Sammanfattande omdöme: 3,98. Allt på en skala 1-5.
Utbildningsnämndens kommentarer