Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)

Basfakta

KursMatematisk Statistik
KurskodFMS035
ProgramM
Antal registrerade på kursen136
Antal enkätsvar/svarsfrekvens74 / 54%
Antal män som svarat58
Antal kvinnor som svarat14
Antal godkända/andel av registrerade     57 / 37%
Närvaro vid undervisningen
Andel av undervisningenAntalAndel
0-30 %17 23 %
30-70 %24 32 %
70-100 %32 43 %

Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.

Sammanfattande värdering

Fördelning av svar på frågan:
"Överlag är jag nöjd med den här kursen"
SvarAntalAndel
-1007 9 %
-5011 15 %
+028 38 %
+5021 28 %
+1003 4 %

Missnöjda (<0) 18 24 %
Neutrala (0) 28 38 %
Nöjda (>0) 24 32 %

Medelpoäng +1
Män +0
Kvinnor+14
LTH medelpoäng+24

Skalor

Poäng
SkalaKursenLTH
God undervisning-17-15
Tydliga mål -1+2
Förståelseinriktad examination+31+2
Lämplig arbetsbelastning+14-24
Allmänna färdigheter-20-9
Enskild fråga:
Kursens känns angelägen för min utbildning -5

Kommentarer

Studierådets kommentarer

Kursansvariges kommentarer

Kursens angelägenhetsgrad -5 OK för en allmän kurs.

Viktigt att tolka siffrorna efter kursens mål.

Studenterna hämtar inte sina kommentarer som vi ger dem som feedback. (-46 på fråga 7)

Fråga 9 och 11 inte vinklade åt en så stor kurs.

Utbildningsnämndens kommentarer

OK kurs, men den kommer att lyfta om vi lyckas förankra den ytterligare i M-studenternas övriga kurser.