Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Matematisk Statistik | 
| Kurskod | FMS035 | 
| Program | M | 
| Antal registrerade på kursen | 136 | 
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 74 / 54% | 
| Antal män som svarat | 58 | 
| Antal kvinnor som svarat | 14 | 
| Antal godkända/andel av registrerade      | 57 / 37% | 
| Närvaro vid undervisningen |  | Andel av undervisningen | Antal | Andel |  | 0-30 % | 17 |   23 % |  | 30-70 % | 24 |   32 % |  | 70-100 % | 32 |   43 % |  
  | 
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
 | Svar | Antal | Andel |  | -100 | 7 |    9 % |  | -50 | 11 |   15 % |  |  +0 | 28 |   38 % |  | +50 | 21 |   28 % |  | +100 | 3 |    4 % |  
  |  | Missnöjda (<0) |  18 |  24 % |  | Neutrala (0) |  28 |  38 % |  | Nöjda (>0) |  24 |  32 % |  
  |  | Medelpoäng |  +1 |   | Män |  +0 |   | Kvinnor | +14 |  | LTH medelpoäng | +24 |  
  |   | 
Skalor
 | Poäng | 
|---|
| Skala | Kursen | LTH | 
|---|
| God undervisning | -17 | -15 | 
| Tydliga mål |  -1 | +2 | 
| Förståelseinriktad examination | +31 | +2 | 
| Lämplig arbetsbelastning | +14 | -24 | 
| Allmänna färdigheter | -20 | -9 | 
| Enskild fråga: |  |  | 
| Kursens känns angelägen för min utbildning |  -5 |  | 
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Kursens angelägenhetsgrad -5 OK för en allmän kurs.
Viktigt att tolka siffrorna efter kursens mål.
Studenterna hämtar inte sina kommentarer som vi ger dem som feedback. (-46 på fråga 7)
Fråga 9 och 11 inte vinklade åt en så stor kurs.
Utbildningsnämndens kommentarer
OK kurs, men den kommer att lyfta om vi lyckas förankra den ytterligare i M-studenternas övriga kurser.