Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra | 
| Kurskod | FMA420 | 
| Program | L | 
| Antal registrerade på kursen | 31 | 
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 30 / 97% | 
| Antal män som svarat | 12 | 
| Antal kvinnor som svarat | 18 | 
| Antal godkända/andel av registrerade      | 26 / 84% | 
| Närvaro vid undervisningen |  | Andel av undervisningen | Antal | Andel |  | 0-30 % | 0 |    0 % |  | 30-70 % | 6 |   20 % |  | 70-100 % | 23 |   77 % |  
  | 
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
 | Svar | Antal | Andel |  | -100 | 1 |    3 % |  | -50 | 5 |   17 % |  |  +0 | 11 |   37 % |  | +50 | 11 |   37 % |  | +100 | 2 |    7 % |  
  |  | Missnöjda (<0) |   6 |  20 % |  | Neutrala (0) |  11 |  37 % |  | Nöjda (>0) |  13 |  43 % |  
  |  | Medelpoäng | +13 |   | Män |  +8 |   | Kvinnor | +17 |  | LTH medelpoäng | +24 |  
  |   | 
Skalor
 | Poäng | 
|---|
| Skala | Kursen | LTH | 
|---|
| God undervisning | -45 | -15 | 
| Tydliga mål |  +6 | +2 | 
| Förståelseinriktad examination | +36 | +2 | 
| Lämplig arbetsbelastning |  -7 | -24 | 
| Allmänna färdigheter | -19 | -9 | 
| Enskild fråga: |  |  | 
| Kursens känns angelägen för min utbildning | -14 |  | 
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer