Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
Kurs | Linjär algebra |
Kurskod | FMA420 |
Program | I |
Antal registrerade på kursen | 58 |
Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 58 / 100% |
Antal män som svarat | 37 |
Antal kvinnor som svarat | 20 |
Antal godkända/andel av registrerade | 55 / 95% |
Närvaro vid undervisningen | Andel av undervisningen | Antal | Andel | 0-30 % | 3 | 5 % | 30-70 % | 11 | 19 % | 70-100 % | 43 | 74 % |
|
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
Svar | Antal | Andel | -100 | 1 | 2 % | -50 | 1 | 2 % | +0 | 19 | 33 % | +50 | 21 | 36 % | +100 | 15 | 26 % |
| Missnöjda (<0) | 2 | 3 % | Neutrala (0) | 19 | 33 % | Nöjda (>0) | 36 | 62 % |
| Medelpoäng | +42 | | Män | +42 | | Kvinnor | +45 | LTH medelpoäng | +24 |
| |
Skalor
| Poäng |
---|
Skala | Kursen | LTH |
---|
God undervisning | -6 | -15 |
Tydliga mål | +25 | +2 |
Förståelseinriktad examination | +44 | +2 |
Lämplig arbetsbelastning | +21 | -24 |
Allmänna färdigheter | -10 | -9 |
Enskild fråga: | | |
Kursens känns angelägen för min utbildning | +40 | |
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer
Välfungerande kurs med föreläsare som blir bättre och bättre. Bra
övningsledare med något undantag, som dock bättrat sig. Uppskattat med
föreläsningsanteckningar. Mentorsmöten efterfrågas.