Slutrapport kursutvärderingsenkät (CEQ)
Basfakta
| Kurs | Linjär algebra | 
| Kurskod | FMA420 | 
| Program | D | 
| Antal registrerade på kursen | 106 | 
| Antal enkätsvar/svarsfrekvens | 83 / 78% | 
| Antal män som svarat | 78 | 
| Antal kvinnor som svarat | 5 | 
| Antal godkända/andel av registrerade      | 72 / 68% | 
| Närvaro vid undervisningen |  | Andel av undervisningen | Antal | Andel |  | 0-30 % | 12 |   14 % |  | 30-70 % | 20 |   24 % |  | 70-100 % | 51 |   61 % |  
  | 
Poängen kan vara mellan -100 och +100, där -100 innebär att man "tar helt avstånd från påståendet" och +100 att man "instämmer helt i påståendet". LTH-poängen kommer från enkätundersökningen som gavs till alla LTH-studenter våren 2001, och som värderade hela deras studieperiod.
Sammanfattande värdering
Fördelning av svar på frågan: "Överlag är jag nöjd med den här kursen"
 | Svar | Antal | Andel |  | -100 | 1 |    1 % |  | -50 | 8 |   10 % |  |  +0 | 22 |   27 % |  | +50 | 37 |   45 % |  | +100 | 14 |   17 % |  
  |  | Missnöjda (<0) |   9 |  11 % |  | Neutrala (0) |  22 |  27 % |  | Nöjda (>0) |  51 |  61 % |  
  |  | Medelpoäng | +34 |   | Män | +35 |   | Kvinnor | +10 |  | LTH medelpoäng | +24 |  
  |   | 
Skalor
 | Poäng | 
|---|
| Skala | Kursen | LTH | 
|---|
| God undervisning | -13 | -15 | 
| Tydliga mål | +15 | +2 | 
| Förståelseinriktad examination | +37 | +2 | 
| Lämplig arbetsbelastning | +15 | -24 | 
| Allmänna färdigheter | -17 | -9 | 
| Enskild fråga: |  |  | 
| Kursens känns angelägen för min utbildning | +39 |  | 
Kommentarer
Studierådets kommentarer
Kursansvariges kommentarer
Utbildningsnämndens kommentarer
Kursen Linjär algebra (för D) har fått ett positivt mottagande
från studenterna. Glädjande för D-programmet är att poängen på
"kursen känns angelägen för min utbildning" är +39, vilket är
högt för en matematikkurs.